Sova får man göra i graven

Just nu är allting väldigt stressigt, satt på vår lediga dag igår och fixade planering och körshema för alla scener och skådisar. Vi bestämde också kläder och miljöer. Det sista manuset är skrivet och alla skådisar är informerade nu. Vi hittade aldrig den sista birollen så en av våra manusskrivare har fått ta den rollen.

På måndag smäller det :D här blire inget höstlov :P

PEACE

/ Sista rycket


Julia, vår kameraansvarig och an av manusskrivarna.

inlägg #4

Planeringen är i fullgång, imorgon ska körshemat göras och eventuellt bildmanus tecknas! Mycket arbete imorgon då vi bara har en vecka kvar till inspelning. Vi har fortfarande en roll kvar för en tjej om någon där ute är intresserad. ARBETET GÅR FRAMÅT :D

Idag satte sig manusskrivarna ner för att fixa med manuset som in i det sista håller på att ändras. Dokumentären om vårt arbete håller även på att planeras.

Håll utkik

PEACE

/ Sista rycket

Låthelvetet

Här kommer en redogörelse om helvetet att få tillståndet att använda oss av låten:
Först kollade jag upp skivbolaget, Hello Saferide har kontrakt med Razzia Records som ägs av Sony Music.
På deras hemsida fanns telefonnr. Jag provade ringa en gång. Inget svar. Tänkte att ingen kanske jobbade för det var en sen eftermiddag. Provade att ringa igen. Förklarar en massa för en av dom, han tycker jag ska prata med hans kollega. Fine, inga problem. Drar hela historien igen, om vilka vi är, vad vi ska göra, hur vi vill använda oss av låten, vilket slags sammanhang den ska användas i osv. Jag får ett möte med honom. Åker till deras huvudkontor som ligger på Rådmansgatan 79. Stressar hela den morgonen med att försöka förbereda mig. Kommer in, snackar med honom igen, lite mera ingående. Han frågar inte så mycket. Avslutar med att säga att han ska åka bort och att det är bäst att jag mejlar allting till honom så han har all information sen när han kommer hem.
En veckas väntan. Sen kommer svaret. Jag måste kontakta EMI Publishing och sedan när vi fått godkänt av dom, höra av oss till skivbolaget igen om vilken version.
Sen drar jag mig lite, vet inte riktigt om jag orkar dra hela historien igen, deras hemsida är ett virrvarr av nr, tvekade om vilket jag skulle ringa.
Sen ringde jag. Kommer till en tjej som kopplar mig vidare. Berättar ingående för hennes kollega om hur allt ligger till. Han ber mig mejla honom. (i huvudet: ånej, inte flera mejl)
Men jag mejlar honom. Berättar mera, fyller i ett formulär som han hänvisade mig till, där jag skriver vem som är producent och ansvarig (fick bli Ted Weisberg). Sen en massa information om vilken version, hur den ska användas, och hur länge.
Mejlet skickas iväg, och det går en dag innan jag får svar. Cornelia i chock.
Där skriver han citat:
Hej Cornelia,

Det går bra att använda låten i filmen under dessa 10 veckor i konsthallen, det kostar ingenting.

Skulle ni däremot ha framgång med filmen och ska ut på några festivaler eller liknande så får du höra av dig igen för att köpa en licens.

Med vänlig hälsning

Christofer

WHAT? Var det verkligen så enkelt? Cornelia i ännu större chock.
Så nu är det bara att kontakta skivbolaget igen!
Det rullar på tjejer! Det här är lätt som en pannkaka. Det här fixar sig på nolltid.
(Som Amanda alltid säger)
Peace
/Cornelia

Inlägg # 2

Vi är i full gång med vårt sista utkast av manuset :D YEY. 8st har vi skrivit hitills så de är genomarbetat i alla fall. En roll kvar fortfarande och bildmanuset ska snart planeras, shit inte långt kvar WIIE TAGGAD GRUPP :)



Räknar Ner dagarna till inspelningen :)

inlägg # 1

Hej alla :) Då va bloggen igång, här kommer ni kunna läsa om vad som händer i vårt projektarbete, vilka vi är, våra skådisar osv. Just nu är vi mitt uppe i jobbet med casting och har för tillfället bara en roll kvar, en tjej roll. Så finns det någon tjej där ute i gymnasieåldern KONTAKTA OSS!

Välkommen till min nya blogg!

RSS 2.0